فروشگاه 24 ساعته من
53
۹۵٫۱۰٫۱۵

غذاهای چربی سوز را بشناسیم و با کمک این غذاها به جنگ چاقی برویم!

غذاهای چربی سوز را بشناسیم و با کمک این غذاها به جنگ چاقی برویم!Reviewed by فرهاد احمدی on Jan 4Rating: 4.5معرفی غذاهای چربی سوز؛ با کمک چه غذاهایی به جنگ چاقی برویم؟غذاهایی وجود دارند که کالری ذخیره شده در آن‌ها از انرژی مورد نیاز برای جویدن‌شان کمتر است و می‌توانند شما را در چربی سوز ی کمک کنند.

معرفی غذاهای چربی سوز –  با کمک چه غذاهایی به جنگ چاقی برویم؟

بله حقیقت دارد، می‌توانید با خوردن هم وزن خود را کاهش دهید. غذاهای چربی سوز وجود دارند که کالری ذخیره شده در آن‌ها از انرژی مورد نیاز برای جویدن‌شان کمتر است. موادی دیگر وجود دارند که با تسریع سوخت و ساز بدن، می‌توانند شما را در چربی سوزی کمک کنند. در اینجا می‌خواهیم برخی از این غذاها را مورد بررسی قرار دهیم:

غذاهای چربی سوز

 

۱. ماست یونانی

غذاهای چربی سوز

ماست یونانی تقریبا دو برابر سایر انواع ماست حاوی پروتئین است و مدت زمان بیشتری در معده باقی می‌ماند که احساس سیری طولانی را باعث می‌شود. طی فرآیند هضم این غذا، کالری بیشتری نسبت به مصرف کربوهیدرات‌ها سوزانده می‌شود.

در خرید ماست دقت کنید که نوع بدون چربی و کم قند آن را انتخاب کنید.

 

۲. دارچین

غذاهای چربی سوز

تحقیقات نشان داده است که دارچین اثرات خوبی بر ثابت نگاه داشتن سطح قند خون دارد که برای افراد دارای اضافه وزن و بیماران دچار دیابت نوع ۲، بسیار مفید است. دارچین را همه‌ی افراد می‌توانند به عنوان غذای چربی سوز مصرف کنند. برای استفاده می‌توانید آن را در قهوه، چای یا ماست اضافه و میل نمایید.

 

۳. فلفل تند

غذاهای چربی سوز

فلفل‌های تند (سبز یا قرمز) دارای ماده‌ای، به نام کپسایسین هستند که باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز برای مدت کوتاهی می‌شود. تاثیر این ماده بر کاهش وزن، آنقدرها چشم‌گیر نیست ولی قطعا تند بودن غذا، باعث می‌شود، زودتر از آن دست بکشید!

 

۴. چای سبز

غذاهای چربی سوزی

چای سبز می‌تواند با تحریک بدن، باعث چربی سوزی و کاهش وزن شود. چای سبز دارای ماده‌ای به نام کاتچین (نوعی آنتی اکسیدان طبیعی) است، که بر سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارد. برای بهره‌مندی کامل از چای سبز، آن را طی چند نوبت در روز مصرف کنید.

 

۵. گریپ فروت

غذاهای چربی سوز

اگر چه این میوه جز غذاهای چربی سوز نیست اما به دلیل داشتن فیبر، باعث می‌شود با مقدار پایین کالری، در مدت زمان طولانی، احساس سیری کنید. خوردن نصف یک گریپ فروت یا یک لیوان آب، قبل از وعده‌ی غذایی، می‌تواند در کنترل اشتها و کاهش حجم غذا کمک قابل توجهی کند.

 

۶. انگور در برابر کشمکش

غذاهای چربی سوز

دو فنجان انگور و یا یک چهارم فنجان کشمکش، هر کدام از این‌ها تقریبا حاوی ۱۰۰ کالری انرژی هستند، اما با مصرف انگور، احساس سیری بیشتری به شما دست خواهد داد. اگرچه میوه‌های خشک شده بسیار مفیدند اما نباید به خاطر حجم کمشان، گمان کرد که مقدار کمی کالری دارند.

 

۷. سبزیجات خام

غذاهای چربی سوز

سبزیجات خام می‌توانند به عنوان یک خوراکی میان وعده استفاده شوند. آن‌ها لذتی همانند لذت خرد کردن چیپس سیب‌زمینی دارند اما سرشار از آب و بسیار کم کالری هستند. یک فنجان کرفس، فقط ۸ کالری انرژی دارد و می‌تواند به شما احساس پر بودن و سیری بدهد.

 

۸. قهوه

غذاهای چربی سوز

قهوه یکی از لذت‌بخش‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست، حال اگر بدانید این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن شود، حتما به آن بیشتر عشق می‌ورزید. چنانچه قهوه‌تان را با افزودنی‌های کالری دار، مصرف می‌کنید باید از فکر کاهش وزن با آن، بیرون بیایید.

 

۹. پاپ کورن

غذاهای چربی سوز

سه فنجان پاپ کورن در حالی که حجم بالایی دارد اما کالری بسیار کمی دارد. همین ویژگی باعث می‌شود این خوراکی مناسب کاهش وزن باشد.

 

۱۰. شیر بدون چربی

غذاهای چربی سوز

شیر دارای مقدار بسیار زیادی پروتئین، کلسیوم، ویتامین D و… است و هیچ کدام از این مواد، در چربی آن نیست. شیر می‌تواند با حجمش به شما احساس سیر بودن بدهد و مدت زمان طولانی در معده بماند.

 

۱۱. لوبیا

غذاهای چربی سوز

لوبیا می‌تواند به عنوان یک منبع پروتئین و فیبر مصرف شود و در عین داشتن کالری پایین، احساس سیری و پر بودن را بدهد. یک فنجان لوبیا و یک فنجان نخود را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید تا ۱۲.۵ گرم فیبر، ۴ گرم چربی و ۱۵ گرم پروتئین را به بدن خود برسانید.

جدیدترین مطالب
نظرات کاربران (۰)


افزودن نظر



محل تبلیغات شما

تبلیغات

مجوز کسب و کار الکترونیکی