50
۹۵٫۱۰٫۱۲

ورزش را به برنامه‌ی زندگی روزانه افراد مسن برگردانید! (با هشت مرحله ی ساده)

ورزش را به برنامه‌ی زندگی روزانه افراد مسن برگردانید! (با هشت مرحله ی ساده)Reviewed by فرهاد احمدی on Jan 1Rating: 4.5چطور می‌توان ورزش را به برنامه‌ی زندگی روزانه افراد مسن برگرداند؟جام ورزش و داشتن یک برنامه‌ی روزانه برای آن با افزایش سن کاری سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد. در اینجا می‌خواهیم طی ۸ نکته‌ی ساده به شما کمک کنیم

چطور می‌توان ورزش را به برنامه‌ی زندگی روزانه افراد مسن برگرداند؟

انجام ورزش و داشتن یک برنامه‌ی روزانه برای آن با افزایش سن کاری سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد. در اینجا می‌خواهیم طی ۸ نکته‌ی ساده به شما کمک کنیم تا بتوانید ورزش را دوباره به برنامه‌ی روزانه‌ی خود اضافه کنید تا با آن به تناسب اندام و شادابی دست پیدا کنید.

ورزش

 

۱. از یک متخصص، مشاوره بگیرید.

ورزش

در نظر اکثر افراد مسن، ورزش روزانه معمولا جزء اولویت‌ها به حساب نمی‌آید اما این افراد باید بدانند برای حفظ سلامتی و شادابی باید به طور مرتب ورزش کنند و اگر نگرانی‌هایی در این مورد وجود دارد با مشورت با دکتر و  دیگر متخصصان امر، خیال خود را راحت کنند. ممکن است با دریافت مشورت به این نتیجه برسید که لازم است فقط یک سری نرمش‌ها یا حرکات خاص را به عنوان ورزش یا گرم کردن پیش از ورزش اصلی انجام دهید.

 

۲.  با ورزش‌ها و نرمش‌های سبک شروع کنید.

ورزش

مهم‌ترین دلیلی که افراد دست از تمرینات ورزشی می‌کشند، شروع سنگین آن است. بنابراین در نظر داشته باشید که همان روزهای اول فشار زیادی به بدن خود وارد نکنید و به سیگنال‌ها و فریادهای آن گوش فرا دهید؛ به عنوان مثال اگر حرکتی باعث درد یا سرگیجه می‌شود از انجام آن خودداری کنید. پیاده‌روی برای شروع می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد، چرا که علاوه بر بدون هزینه بودن، می‌تواند به خوبی ذهن را نیز آزاد کند.

 

۳. به ندای قلب‌تان گوش دهید.

ورزش

حرکات ورزشی باید سرگرم کننده و شادی آور باشد و این ویژگی‌ها برای افراد مختلف در ورزش‌های متفاوتی پیدا می‌شود. دنبال فعالیت و ورزشی بروید که از انجام آن لذت می‌برید. اگر از دویدن بر روی تردمیل متنفرید، دویدن در فضای آزاد به همراه دیگر همسالان را امتحان کنید. اگر از کار با دستگاه‌ها و وزنه به عنوان ورزش لذت نمی‌برید، سراغ شنا بروید.

 

۴.  کاری کنید که ورزش برای شما تبدیل به یک عادت شود.

ورزش

ورزش باعث افزایش قدرت فیزیکی و افزایش جریان انرژی در بدن می‌شود و شما را برای افزایش مقدار و مدت زمان آن آماده می‌سازد. با تنظیم یک برنامه‌ی روزانه و افزایش مقدار ورزش به مرور و تنظیم هدف‌هایی برای دراز مدت، انجام فعالیت ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. خود را مقید کنید که طبق برنامه جلو بروید، به عنوان مثال در ابتدا به مدت چند ماه، چهار روز در هفته برنامه‌ی ورزشی منظم داشته باشید پس مدتی خواهید دید حتی اگر بخواهید، نمی‌توانید از این عادت ورزش روزانه‌ی خود دست بکشید.

 

۵.  توقعات خود از ورزش را در حد معقول نگه دارید.

ورزش

کم کردن ۱۰ کیلوگرم وزن کاری نیست که بخواهد در چند جلسه‌ی ورزشی اتفاق بیفتید، برای این منظور باید برنامه‌ی بلند مدتی داشته باشید. همچنین این حرکات قرار نیست شما را دوباره جوان کند، سعی کنید با کنترل توقعات خود، از مزایایی که ورزش برای شما به همراه می‌آورد، لذت ببرید. به یاد داشته باشید که تمرین می‌تواند شما را به بهترین نسخه‌ی فعلی‌تان تبدیل کند پس آن را دست کم هم نگیرید.

 

۶.  در کلاس‌های ورزشی ای که برای افراد مسن برگزار می‌شود، شرکت کنید.

ورزش

پیدا کردن چند دوست و هم‌صحبت هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند علاوه بر سرگرم کننده بودن، مشوق بسیار خوبی برای ادامه‌ی کار باشد. از مجموعه‌ی ورزشی محله‌ی خود در مورد این نوع کلاس‌ها پرس و جو کنید؛ ممکن است این کلاس برای ورزشهایی مانند یوگا، شنا یا ایروبیک برگزار شود. توصیه می‌شود حتی اگر کمی به این نوع ورزشهای ارائه شده علاقه دارید باز هم در آن‌ها شرکت کنید، در ضمن نگران هزینه‌ی آن‌ها نباشید چرا که اکثر این نوع کلاس‌ها با هزینه‌ی پایین برگزار می‌گردند.

 

۷.  از یک مربی خصوصی کمک بگیرید.

ورزش

یک مربی خصوصی می‌تواند با دادن تمرین‌ها و تنظیم یک برنامه‌ی ورزشی، نقاط قوت و ضعف شما را به خوبی مدیریت کند و شما را از توقعات نابجا و محدودیت‌های‌تان آگاه سازد. اکثر افراد مسن از دردهای مزمن و یا محدودیت‌های فیزیکی رنج می‌برند و هنگام انجام تمرین‌ها نگران مضر بودن و خطر آفرین بودن حرکات‌شان هستند، نقش مربی خصوصی در این شرایط برای تحلیل و آگاه سازی بسیار ضروری است. نقش مهم دیگر مربی خصوصی، تاثیر او بر انگیزه و کمک روانی به فرد مسنی است که فکر می‌کند ورزش برای او لازم است.

 

۸.  به خودتان باور داشته باشید.

ورزش

برای ورزش روزانه و مرتب می‌توان فواید بسیاری زیادی نام برد، از کنترل استرس تا کاهش خطر حمله‌ی قلبی. این فواید به مرور زمان خود را به شما نشان خواهند داد و از اینکه تصمیم به ورزش گرفته اید شما را راضی خواهند کرد. اگرچه ورزش شما را دوباره جوان نمی‌کند و درمانی برای پیری نیست اما به شما کمک می‌کند به خودتان باور داشته باشید و دوران پیری را هم به بهترین حالت طی کنید.

جدیدترین مطالب
نظرات کاربران (۰)


افزودن نظر



محل تبلیغات شما

تبلیغات

گیفت کارت آیتیونز

تبلیغات

مجوز کسب و کار الکترونیکی

لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران